Tablice reklamowe, takie jak billboardy – od dziesięcioleci jak nie dłużej są skutecznym narzędziem używanym w kampaniach reklamowych czy też informacyjnych.
Tablica reklamowa w najprostszej definicji to reklama graficzna, która mówi znacznie więcej niż tylko słowa, których używa. Jest ona narzędziem reklamy zewnętrznej. Tablice reklamowe to też obrazy. Siłą tablic reklamowych jest kompozycja obrazu i tekstu. Może nastąpić synergia obrazu i tekstu i to właśnie może dać piorunujący efekt marketingowy.
Za pomocą tablic reklamowych podkreśla wygodę i atrakcyjność swoich produktów, używając dużych, przyciągających wzrok obrazów, które przedstawiają pożądane cechy, jednocześnie podkreślając markę firmy. Odpowiednie użycie koloru, ekspresji obrazu plus odpowiedniego komunikatu tekstowego daje w efekcie potężny przekaz reklamowy. W przypadku wielu kampanii reklamowych efekt osiągany jest w tysiącach miejsc, ponieważ w tysiącach miejsc lokuje się tablice reklamowe.
Tablice reklamowe często są częścią szerszego instrumentarium reklamowego użytego w danej kampanii reklamowej, takiego jak citylighty, kreacje reklamowe na pojazdach komunikacji miejskiej, internetowe bannery reklamowe, strony internetowe, reklamowe spoty telewizyjne i radiowe i tak dalej.